Skoleåret 2021/22

Optagelse til 10. klasse i skoleåret 2021/22 

NB ! Vi har ikke flere ledige pigepladser, ventelisten er også fyldt op. Har du søgt om optagelse, har du fået svar pr. mail.
Der er også fyldt op af drenge, men stadig ventelistepladser.

Se vores optagelsesprocedure nedenfor. Det vigtigste er i første omgang, at du har besøgt skolen. Det har du mulighed for til Åben aften onsdag den 8. januar. Optag til 10. klasse i skoleåret 2021/22 på dette link: Reservation 2021/22

Mange spørger om dette – og her er svarene:

Vi har kun 10. klasse.

Du ønsker først linjefag efter skolestart, og kan ikke være sikker på at få det linjefag du helst vil have. I så fald får du din 2. prioritet.

Ønsker du at ride, kan du ikke have din egen hest med men skal benytte skolens heste.

Du er velkommen til at ringe eller skrive til skolen, hvis der er noget uklart omkring optagelsen. Mail: eller tlf. 47530023.

Optagelsesprocedure:

1. Besøg skolen
Du kan besøge skolen på de officielle åbent-hus dage: Sidste søndag i september og anden onsdag i januar.
Du kan også bestille en rundvisning en søndag i hver måned. Det gør du ved at kontakte kontoret torsdag eller fredag inden (vi ved ikke før om der er elever i weekenden til at vise jer rundt)

Når du har besøgt skolen og gerne vil optages, skal du vente til du går i 8. klasse, hvor du kan reservere en plads efter Åbent hus. Er du kommet senere, kan du skrive til skolen hvordan du så gør, og om du kan blive skrevet op eller på venteliste.

2. Reserver en plads
Reservation sker altid efter Åbent hus 2 år før skoleåret starter, altså det år du går i 8. klasse. Før kan du ikke reservere en plads.

Vi har plads til 54 piger og 46 drenge.

Har du reserveret, vil du få en bekræftelse om du har fået en plads senest den 10 dage efter Åbent hus. Hvis der er flere der søger, se under venteliste.

3. Betal reservationsgebyr                                                                                

Du skal nu betale et reservationsgebyr på kr. 1.000,- for at fastholde din reservation. Gebyret tilbagebetales ikke. Vi sender en opkrævning.

4. Kom til optagelsesaften/samtale/ introduktion
Når du går i 9. klasse, har besøgt skolen, har reserveret en plads og har betalt reservationsgebyr, bliver du inviteret til en optagelsesaften med en samtale på skolen. Aftenen er obligatorisk og har til formål at afstemme vores forventninger til hinanden. Hvis du stadig gerne vil have pladsen, udfyldes en indmeldelsesblanket.

5. Betal optagelsesgebyr
Når du har været til samtale og bekræftet optagelsen på en indmeldelsesblanket, betales kr. 1.200,- i optagelsesgebyr. Herefter er du endelig indmeldt. Dette beløb dækker forskellige udgifter såsom fællesbillede, sangbog, blå bog og forældres kontingent til Skolekredsen. Gebyret tilbagebetales ikke.

6. Introdag
Når hele årgangen har været til samtale, inviterer vi til introdag i maj, 3 måneder før skolestart. Her vil du møde din husgruppe og høre mere om det kommende skoleår.

Venteliste
Det kan ske, vi ikke har nok pladser på din årgang, når du søger. I så fald kan du komme på venteliste. Ventelisten opdateres hver måned på mail fra september (når du går i 9. klasse) indtil skolestart. Du skal bekræfte din interesse hver måned, hvis du stadig vil stå på ventelisten. At stå på venteliste er gratis men forudsætter at du har besøgt skolen. Når vi har en plads ledig til dig, vil vi invitere dig til optagelsesaften (se punkt 4)

Andet
Vi har en forventning om at det er dig selv, der vælger skolen.
Baunehøj Efterskole er en almen efterskole og betyder at du ikke optages på en bestemt linje men at du først vælger linjefag, når du er startet.
Skolen reserverer 10% af pladserne til elever med særlige behov, primært unge med anden etnisk herkomst, flygtninge og indvandrere. Derudover reserveres pladser til søskende samt elever der allerede har deltaget i sommerkurset Efterskoleuge for unge.

Brochure
Ønsker du information om skolen på skrift kan du få tilsendt en brochure her.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]